in Entreprenörskap

Entreprenörskapets baksida?

Igår fastnade jag i en mycket inspirerande bloggpost ”Detta är en saga om ofrivillig framgång” där Dan Nilsson delar med sig av hur hobbyprojektet ”Roliga Prylar” gick från 0kr till 2,6 miljoner på 2 år utan att en krona på marknadsföring.

Dan skriver att han är bra på att påbörja saker, men att när de roliga projekten växer börjar de tråkiga delarna komma ifatt, intresset minskar, man blir uttråkad och vill bara gå hem.

Entreprenörer är kreatörer, och ingen kreativ person tycker om att fastna i en roll där kreativitet stryps.

Jag tror att detta är något som är ganska vanligt för entreprenörer. Entreprenörer är kreatörer, och ingen kreativ person tycker om att fastna i en roll där kreativitet stryps.

Dan står nu vid ett vägskäl där han inte riktigt vet hur han ska göra med verksamheten. De möjliga alternativen han ser är att fortsätta som innan, anställa en VD eller sälja. Jag har allt för dålig koll på företagande på den här nivån, men jag kan förstå hur svårt det måste vara för dan att komma fram till ett beslut som känns helt rätt.

Ett mycket intressant inlägg. Härligt att få en liten inblick i e-handel och lyckad entreprenörskap.