Att få in en fot i designvärlden kan vara svårt, men här kommer ett toppenbra tillfälle.
Reklam- & Designhistoriska Föreningen, i samarbete med Reklamförbundet, Resumé, CAP&Design och Bold.se, bjuder härmed in dig till en Logotyptävling för Rum för Reklam.
I prispotten ligger ett exklusivt signerat exemplar av Anders Österlins screentryck, den klassiska ”0.74 meter lax”.
Priset kan ses som lite udda och vissa klagar på att det är ett ynkligt pris, jag tycker att det är ett helt ok med tanke på publiciteten man får ifall man skulle vinna. Och en lax på väggen är väl inte helt fel
I juryn sitter:
- Lars Hall, Art Director, Lars Hall AB, Juryns ordförande
- Ivan Matanovic, Copywriter, Matago AB / RDHF
- Pia Grahn-Brikell, Vd, Sveriges Reklamförbund
- Per Torberger, Chefredaktör CAP&Design
- Viggo Cavling, Chefredaktör, Resumé
- Kenneth Pilo, Chefredaktör, Bold.se
- Christin Nielsen, Chef, Fritids- & Kulturförvaltningen, Landskrona Kommun
Här är briefen för uppdraget (från bold.se)
Tävlingsperioden är 24 april till 24 maj -07, så sätt igång!
[tags]Reklam, Design, Tävlingar[/tags]
Pingback: Anonym
Pingback: Anonym